Kampania „Zasmakuj w Europie”

2016-01-25

Za nami pierwszy rok trzyletniej kampanii promocyjno-informacyjnej „Zasmakuj w  Europie" promującej mięso wołowe na terenie Turcji, realizowanej przez Związek Polskie Mięso. Kluczowym założeniem kampanii jest rzetelne, aktualne i kompleksowe informowanie przedstawicieli rynku tureckiego na temat mięsa wołowego – jego charakterystycznych cech, wyróżników jakościowych i smakowych. W ramach programu, w 2015 roku, ZPM zaplanował stworzenie strony internetowej dedykowanej projektowi, kilkumiesięczną kampanię prasową w tureckich mediach branżowych, a także udział w międzynarodowych targach WorldFood w Stambule. W czasie wydarzenia zostały przewidziane również dodatkowe spotkania z grupami handlowców i liderów opinii, których celem było przybliżenie założeń kampanii i promocja mięsa wołowego.

„Po 12 miesiącach realizacji kampanii możemy powiedzieć, że wszystkie z postawionych w 2015 roku celów udało się zrealizować” – podsumowuje Katarzyna Oponowicz - dyrektor biura Związku Polskie Mięso – koordynator projektu. Pod adresem www.zasmakujweuropie.eu zainteresowani tematem użytkownicy znajdą nie tylko niezbędne informacje na temat wołowiny – dane statystyczne, historię produkcji i właściwości dietetyczne, ale również kontakty biznesowe do producentów czy propozycje przepisów kulinarnych z wykorzystaniem wołowiny. Strona aktualizowana jest w języku tureckim oraz angielskim. Na czas trwania kampanii zostało uruchomione także biuro prasowe, odpowiedzialne za kontakty z mediami i dystrybucję materiałów informacyjnych. Dodatkowo, dzięki kampanii prasowej w tureckich mediach, o głównych założeniach projektu „Zasmakuj w Europie” można było przeczytać w kilku topowych tytułach branżowych i lifestylowych.

Najważniejszym doświadczeniem ubiegłego roku była jednak wizyta w Turcji, podczas międzynarodowych targów branży spożywczej WorldFood, odbywających się we wrześniu w Stambule. „Wydarzenie miało kluczowe znaczenie dla nawiązywania współpracy biznesowej, poznania potrzeb i oczekiwań tureckich konsumentów oraz budowania relacji z tureckimi mediami” – podsumowuje  Katarzyna Oponowicz. Bezpośrednie spotkania przedstawicieli kampanii z handlowcami i liderami opinii, były okazją do przybliżenia właściwości i smaku europejskiej wołowiny.

Zgodne z założeniami kampanii, kolejne miesiące są czasem konsekwentnej realizacji jej celów, skoncentrowanych na podnoszeniu świadomości w obszarze bezpieczeństwa produkcji mięsnej w UE oraz wysokiej jakości oferowanych produktów.